OŚRODEK WCZESNEJ INTERWENCJI |
Zajęcia prowadzone są indywidualnie i polegają na wspieraniu rozwoju psychoruchowego dziecka na podstawie wstępnej diagnozy funkcjonalnej.
W terapii pedagogicznej i zajęciowej wykorzystywane są różnorodne metody i techniki, m.in.:
stymulacja polisensoryczna (pobudzanie zmysłu dotyku, wzroku, słuchu, smaku i węchu),
Metoda M. Ch. Knill
Metoda Ruchu Rozwijającego W. Sherborne,
Metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz,
„Wzory i obrazki” M. Frostig, D. Horn – program rozwijający percepcję wzrokową,
elementy treningów słuchowych,
elementy metody Integracji Sensorycznej (SI) wg J. Ayres.
Poprzez stosowanie wyżej wymienionych technik, uczymy naszych małych pacjentów świadomego różnicowania wrażeń zmysłowych. Terapia pedagogiczna i zajęciowa, to także usprawnianie małej motoryki i terapia ręki. Podstawowymi umiejętnościami rozwijanymi w trakcie ich doskonalenia są:
kontrolowane ruchy rąk i palców,
chwytanie przedmiotów jedną ręką bez pomocy,
manipulowanie przedmiotem w celu wykonania zadania,
skoordynowane używanie obu rąk.
Dzięki aktywnościom rozwijającym sprawności manipulacyjne i manualne (układanki, malowanie, wycinanie, modelowanie z mas plastycznych) przygotowujemy również rękę do nauki pisania. Nasze zajęcia mają także charakter edukacyjny. Zaczynając od kształtowania najprostszych umiejętności poznawczych, społecznych i samoobsługowych przygotowujemy dzieci do podjęcia nauki w szkole. Dla osiągnięcia celów terapeutycznych wykorzystujemy naturalną formę aktywności dziecka, jaką jest zabawa.
![]() |